LEKCJA 19_

PROSZĘ ZGŁOSIĆ OBECNOŚĆ NA MESSENGER.



Dzisiaj zaczynacie kolejny etap odsyłania notatek związanych z mitami- za to są oceny. Już dwie oceny za taką aktywność (lektura "Pan Tadeusz") OTRZYMALIŚCIE. Kto odsyła i odsyła w terminie- ma powody do radości. Kto tego nie zrobił- ma powody do smutku.
Proszę pilnować terminu.
&&&&&&
Data – 15.05.2020r.

Temat: Początki świata według Greków.

LEKTURA OBOWIĄZKOWA


Cele:przedstawię koncepcję powstania świata.

**************************
Dzisiaj rozpoczynamy fascynującą podróż z mitami Starożytnej Grecji.
  1. Na początek trochę geografii:
Sprawdź na mapie Europy, gdzie znajduje się Grecja? Jaki nazywa się półwysep, na którym leży ten kraj? Jakie miasto jest stolicą tego kraju? Jak nazywa się największa z greckich wysp? Odpowiedzi zapisz w zeszycie. Pamiętaj o wielkiej literze w nazwach własnych! 
(skopiuj link)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Grecja
  1. A teraz wpiszcie w przeglądarkę hasło “kosmos” albo “przestrzeń kosmiczna” i pooglądajcie kilka zdjęć. Nie przepisuj pytań. Udziel krótkich odpowiedzi.
a. Jakie wrażenia wywołują w Was te zdjęcia? Zapisz w zeszycie.
b. Za pomocą jakich słów określilibyście przestrzeń kosmiczną? Zapisz te słowa w zeszycie.
c. Jakie pytania rodzą się w Was, gdy myślicie o tym, jak ogromny jest wszechświat? Zapiszcie je w zeszycie.
d. Co czujecie, wyobrażając sobie nieskończoność wszechświata? Zapisz w zeszycie.
e.Czy wszechświat jest uporządkowany? Zapisz w zeszycie.
  1. Wiele kultur na całym świecie na przestrzeni tysięcy lat, patrząc w niebo, zastanawiało się, jak powstał wszechświat. Ludzie stworzyli cały system wierzeń, który miał odpowiedzieć na pytania o różne zjawiska na ziemi i we wszechświecie. Te wierzenia nazywamy mitami. Wiele kultur/narodów/krajów posiada swoją własną mitologię. Mówimy o mitologii egipskiej, greckiej, rzymskiej, germańskiej, słowiańskiej. Łączy je to, że wierzyli w wielu bogów, którzy kierują światem ludzi. Każdy z nich miał przypisaną dziedzinę, którą zarządzał. 

  1. Ale zanim poznamy różnych bogów greckich, zastanowimy się, jak tłumaczyli sobie powstanie świata. Co było na początku?
  1. Teraz otwórzcie podręcznik na str. 202-204 i przeczytaj mit o powstaniu świata. Obejrzyj również filmik:  TUTAJ
  2. Przerysuj:


7. Zapoznaj się z definicjami mitu i mitologii (podręcznik s.205). Zapisz skróconą wersję tych definicji w zeszycie.

Mity-to opowieści o bogach i herosach oparte na wierzeniach. Tłumaczyły powstanie świata, wyjaśniały nieznane zjawiska,objaśniały pojawienie się człowieka i ukazywały wzorce zachowań.
Mitologia-zbiór mitów, czyli opowieści o bogach i bohaterach (herosach).

Notatkę z lekcji wysyłacie dzisiaj do godziny 15:00. Proszę wpisać w temacie maila: LEKCJA 19.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie poddawaj się nigdy...