Moi
Drodzy!
Na
kolor czerwony będą zapisywane wskazówki ode mnie (tego nie
przepisujemy), natomiast wszystko, co będzie na czarno, przepisujemy
do zeszytu.
Data – 20. kwietnia
Temat: Spotkanie z lekturą.
Cele – znam
genezę „Pana Tadeusza” oraz jego tematykę,rozważam zasady dobrego wychowania.
I. OBEJRZYJ / JESZCZE RAZ
I. OBEJRZYJ / JESZCZE RAZ
II. Czas na przypomnienie,przeczytaj.
W 4
klasie omawialiśmy fragmenty lektury „Pan Tadeusz”. Spróbujcie
sobie przypomnieć okoliczności powstania tego utworu. W zeszłym
roku zajmowaliśmy się analizą opisu chmur. .
Teraz
przyszła kolej na analizę kolejnych fragmentów związanych z
grzecznością, tradycją i dobrym wychowaniem.
III.
Proszę
przepisać notatkę.
GENEZA
„Pan Tadeusz” to utwór
napisany przez Adama Mickiewicza. Powstał on, kiedy Polska była pod
zaborami. Autor, który przebywał na przymusowej emigracji, pragnął
wyrazić swoją tęsknotę za ojczyzną oraz ukazać polskie tradycje
i obyczaje jak również piękno przyrody.
EPOPEJA
„Pan Tadeusz” to utwór
nazywany epopeją narodową,
gdyż ukazuje wszechstronnie i szczegółowo życie danej grupy
społecznej (szlachty) na tle ważnych wydarzeń historycznych (epoka
napoleońska); zawiera szczegółowe opisy przyrody i obyczajowości.
IV.
Proszę
odczytać tekst KILKA SŁÓW O LEKTURZE – podręcznik – s. 164. Następnie
(na podstawie tych informacji oraz z klasy 4.) uzupełniamy notatkę.
Przepisujemy:
TEMATYKA:
Tu
wpisujemy o czym jest „Pan Tadeusz” - minimum 5 punktów.
- Barwne, pełne ciekawych zwyczajów życie szlachty.
- ..................................................................................
- ..................................................................................
- .................................................................................
- .................................................................................
4
pozostałe punkty piszecie sami.
V.
Proszę
przepisać i uzupełnić zdania związane z kulturą.
/Savoir-vivre to francuskie wyrażenie, którym określa się zbiór zasad dobrego wychowania. Savoir-vivre dotyczy bardzo wielu dziedzin: od reguł zachowania się przy stole, przez te panujące w biznesie, mówiące o tym, jak poprawnie formułować wysyłane wiadomości e-mail po te poświęcone odpowiedniemu ubiorowi czy relacjom damsko-męskim./
„Savoir – vivre” to
zasady dobrego wychowania.
Kulturalnego człowieka
można rozpoznać……………………………..(
2 zdania).
Powinniśmy używać
trzech „magicznych” słów, są to ………………………………….
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz