LEKCJA 27_


UWAGA! 

Zapisz w treści maila tylko: LEKCJA 27

PRZEŚLIJ notatkę z lekcji do godz.18:00.
&&&&&&
Data – 04.06.2020r.

Temat: Jak powstały pory roku według wierzeń starożytnych Greków?



Cele: wyjaśnię, w jaki sposób powstały pory roku

DZIAŁANIA.



1.Przeczytaj wzruszający mit o smutku matki po zaginięciu ukochanej córki. To również opowieść o nastolatce, która nie posłuchała przestrogi Demeter-matki i poniosła surowe konsekwencje swojego wyboru. PODRĘCZNIK s. 208-210. Przemyśl, dlaczego córka nie posłuchała matki?

2.Wykonaj ćwiczenie do fragmentu mitu z podręcznika. Przyporządkuj obrazki z podpisami do odpowiednich punktów. Korzystaj z tekstu z podręcznika. Bądź uważny. Najpierw przeczytaj podpisy pod obrazkami, niektórym trzeba dobrze się przyjrzeć. Pilnujemy poprawności, nie czasu.

Sprawdź poprawne odpowiedzi i przepisz PLAN starannie i bezbłędnie do zeszytu. Pamiętaj o interpunkcji.

3. Mit o Demeter i Korze tłumaczy jak powstały pory roku (*Kora -jako żona Hadesa -występuje pod imieniem Persefona). Wykonaj zadanie.

a)Jak powstały pory roku według wierzeń starożytnych Greków? Podziel kartkę na cztery części=nazwij pory roku i namaluj symbolicznie każdą z nich (np. płatek śniegu=zima). Pod każdym obrazkiem zapisz zwięźle i krótko, jak powstała każda pora roku. Kieruj się informacjami z podręcznika.

4. Dla chętnych krótkie podsumowanie:
BAJKOWY ZAKĄTEK https://youtu.be/Cn0QSVzA8sg - aby utrwalić. Zamknij oczy, posłuchaj!

Z którym bohaterem/bohaterką mitu chciałbyś / chciałabyś się spotkać? Przemyśl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie poddawaj się nigdy...