UWAGA!
Zapisz w treści maila tylko: LEKCJA 27
PRZEŚLIJ notatkę z lekcji do godz.18:00.
&&&&&&
Data – 04.06.2020r.
Temat: Jak powstały pory roku według wierzeń starożytnych Greków?
Cele: wyjaśnię, w jaki sposób powstały pory roku
DZIAŁANIA.
DZIAŁANIA.
1.Przeczytaj
wzruszający mit o smutku matki po zaginięciu ukochanej córki. To
również opowieść o nastolatce, która nie posłuchała przestrogi
Demeter-matki i poniosła surowe konsekwencje swojego wyboru.
PODRĘCZNIK s. 208-210. Przemyśl, dlaczego córka nie posłuchała
matki?
2.Wykonaj
ćwiczenie do fragmentu mitu z podręcznika. Przyporządkuj obrazki z
podpisami do odpowiednich punktów. Korzystaj z tekstu z podręcznika.
Bądź uważny. Najpierw przeczytaj podpisy pod obrazkami, niektórym
trzeba dobrze się przyjrzeć. Pilnujemy poprawności, nie czasu.
Sprawdź
poprawne odpowiedzi i przepisz PLAN starannie i bezbłędnie do
zeszytu. Pamiętaj o interpunkcji.
3.
Mit o Demeter i Korze tłumaczy jak powstały pory roku (*Kora
-jako żona Hadesa -występuje pod imieniem Persefona). Wykonaj zadanie.
a)Jak
powstały pory roku według wierzeń starożytnych Greków? Podziel
kartkę na cztery części=nazwij pory roku i namaluj symbolicznie
każdą z nich (np. płatek śniegu=zima). Pod każdym obrazkiem
zapisz zwięźle i krótko, jak powstała każda pora roku. Kieruj
się informacjami z podręcznika.
4. Dla
chętnych krótkie podsumowanie:
BAJKOWY
ZAKĄTEK https://youtu.be/Cn0QSVzA8sg -
aby utrwalić. Zamknij oczy, posłuchaj!
Z
którym bohaterem/bohaterką mitu chciałbyś / chciałabyś się
spotkać? Przemyśl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz