Na kolor czerwony będę zapisywać wskazówki ode mnie (tego nie przepisujesz), natomiast wszystko, co będzie na czarno, przepisz do zeszytu.
Życzę miłej pracy!
- Usiądź wygodnie przy biurku, przygotuj podręcznik, ćwiczenia i zeszyt do języka polskiego.
- Zapisz w zeszycie datę i cele.
03.04. 2020 r.
Wykonaj teraz zad. 2/173
Temat: W krainie przysłówka.
Cele:wiem, czym jest przysłówek,potrafię określić go w zdaniu i stopniować.
1. Dzisiaj czas na wiadomości związane z gramatyką języka polskiego.
PRZYSŁÓWEK-cóż to za część mowy? Spróbujcie teraz odnaleźć w swojej pamięci wiadomości na ten temat. Te zdania w tym Wam pomogą.
Przepisz je do zeszytu. Zastanów się, na jakie pytania odpowiadają podkreślone wyrazy.
Ten dzień rozpoczął się ciekawie.
Jestem blisko domu.
Rano wstaliśmy do szkoły.
Jak się domyślacie, wymienione wyrazy to przysłówki. Przepisujemy wniosek.
Przysłówki odpowiadają na pytania: jak?, gdzie, kiedy?
2. Proszę otworzyć podręcznik na stronie 173 i oczytać PRZYPOMNIENIE.
Wykonaj teraz zad. 1/173
3. Wiele przysłówków można utworzyć od przymiotników.
Przepisujemy.
PRZYMIOTNIK (jaki?) PRZYSŁÓWEK (jak?)
miły miło
grzeczny grzecznie
uroczy uroczo
Cele:wiem, czym jest przysłówek,potrafię określić go w zdaniu i stopniować.
1. Dzisiaj czas na wiadomości związane z gramatyką języka polskiego.
PRZYSŁÓWEK-cóż to za część mowy? Spróbujcie teraz odnaleźć w swojej pamięci wiadomości na ten temat. Te zdania w tym Wam pomogą.
Przepisz je do zeszytu. Zastanów się, na jakie pytania odpowiadają podkreślone wyrazy.
Ten dzień rozpoczął się ciekawie.
Jestem blisko domu.
Rano wstaliśmy do szkoły.
Jak się domyślacie, wymienione wyrazy to przysłówki. Przepisujemy wniosek.
Przysłówki odpowiadają na pytania: jak?, gdzie, kiedy?
2. Proszę otworzyć podręcznik na stronie 173 i oczytać PRZYPOMNIENIE.
Wykonaj teraz zad. 1/173
3. Wiele przysłówków można utworzyć od przymiotników.
Przepisujemy.
PRZYMIOTNIK (jaki?) PRZYSŁÓWEK (jak?)
miły miło
grzeczny grzecznie
uroczy uroczo
4. W związku z tym, że wiele przysłówków pochodzi od przymiotników, to można je stopniować.
Przeczytaj NOWĄ WIADOMOŚĆ- podręcznik s.174.
5. Teraz czas na ćwiczenia.
Wykonaj ćw. 1,3,4,6,8,9,10 s. 30
Miłego dnia.
Tutaj
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz